Zašto nam je potreban magnezij?

Magnezij regulira otkucaje srca i kontrakciju mišića, sudjeluje u više od 300 enzimatskih procesa, štiti živce, važan je za neuromuskulatorni prijenos i mineralizaciju kostiju. Uz to, povoljno utječe na živčani sustav i smanjenje stresa.

Magnezij je jedan od najvažnijih minerala za ljudsko zdravlje. Znanstvene studije pokazale su da povoljno utječe na živčani sustav i smanjenje stresa, a u kombinaciji s kalcijem čuva čvrstoću kostiju. Magnezij regulira otkucaje srca i kontrakciju mišića, sudjeluje u više od 300 enzimatskih procesa, štiti živce, važan je za neuromuskulatorni prijenos i mineralizaciju kostiju. Uz to, zahvaljujući njemu mišići su snažniji, bolje funkcioniraju i manje se grče.

Kada ga nedostaje?

Najčešći simptomi koji ukazuju na manjak ovog esencijalnog elementa su grčevi i bolovi u mišićima, trzanje mišića, glavobolja, mučnina, vrtoglavica, povraćanje, umor, a sportašima su smanjene sportske performanse.

Izvori magnezija

S obzirom na to da naše tijelo ne proizvodi magnezij, već ga u potpunosti moramo unositi u organizam, važna je prije svega adekvatna prehrana. Ovim mineralom obiluje zeleno lisnato povrće, špinat, kopriva, mahunarke, integralna riža, cjelovite žitarice, sojine i suncokretove sjemenke, bademi, kikiriki, mliječni proizvodi, meso, riba i plodovi mora, alge, crna čokolada s minimalno 70 posto kakaa, pivski kvasac. I izvorna, neprerađena morska sol predstavlja vrlo vrijedan izvor magnezija, zajedno s mineralima u tragovima. No, kako se danas malo tko potpuno zdravo hrani, često moramo posegnuti za nadoknadom određenih nutrijenata u različitim preparatima - dodacima prehrani.