Kolin

Kolin je mikronutrijent važan za zdravlje mnogih organa i organskih sustava.

Djeluje kao prekursor fosfolipida, a fosfatidilkolin je dominantan fosfolipid u staničnim membranama pa kolin ima ulogu u strukturi staničnih membrana.
Kolin doprinosi održavanju normalne funkcije jetre, normalnom metabolizmu lipida i homocisteina.
Dobri izvori kolina u svakodnevnoj prehrani su jaja, crveno meso, ribe i morski plodovi.  
Kolin je prehrambena komponenta koja se formira endogeno u tijelu metiliranjem fosfatidiletanolamina upotrebom S-adenozilmetionina kao metil donora. Iako se dio kolina proizvodi u ljudskom tijelu, ta količina nije dovoljna za održavanje zdravlja pa se dodatne količine moraju unositi prehranom. Ne postoji preporučeni dnevni unos kolina, no smatra se da je potrebno oko 500 mg dnevno za odraslu osobu.

 

Što kolin radi u našem tijelu?

Kolin je važan za održavanje zdravlja jetre, jer omogućuje (preko VLDL-a) odstranjivanje masnoća iz jetre te njihov transport prema mišićima i masnom tkivu. Na taj način se jetra oslobađa prekomjernih masnoća što je čini zdravijom i funkcionalnijom.
Kolin može funkcionirati kao prekursor za formiranje betaina koji djeluje kao metilni donator u remetiliranju homocisteina u jetri enzimom betain-homocistein metiltransferaze. Pa tako kolin, uz betain i neke B vitamine (B6, B12, folat) doprinosi normalnom metabolizmu homocisteina.
Kolin je sastavni dio važnih neurotransmitera npr. acetilkolina, koji pomaže komunikaciju između živaca te pokretanje mišića.
Dodaci prehrani, funkcionalna hrana i pića jedan su od načina za povećanje razine kolina u tijelu.