Kakve nam signale šalje kosa?

Ne zanemarujte loše stanje kose - osim što takvi slučajevi traže malo više pažnje u njezi kose i vlasišta, katkad mogu biti i znak da nešto nije u redu s organizmom

Ispucale i tanke vlasi, masna kosa, pojačano ispadanje... sve to mogu biti znakovi da se u organizmu odvijaju procesi koji loše utječu (i) na kosu. Nemojte zanemarivati loše stanje kose, ono može biti znak da nešto nije u redu ni s vašim zdravljem, jer neke bolesti i lijekovi mogu utjecati na kosu. U drugim slučajevima pak možda nije riječ o zdravstvenom problemu, nego je potrebno posvetiti malo više pažnje njezi kose i vlasišta.

Stotinu ispalih vlasi dnevno je normalno

Stručnjaci tvrde da čovjek u prosjeku dnevno izgubi 100 ili nešto više vlasi. To nije razlog za uzbunu niti znači da ćete uskoro oćelavjeti. Naime, oko 90 posto od vaših 100.000 folikula kose u svakom trenutku stvara nove vlasi. Ostalih deset posto je u fazi mirovanja, odnosno telogenoj fazi, a svaka nova vlas ispada za dva do tri mjeseca, nakon čega je zamjenjuje nova te ciklus rasta ponovno počinje.

Previše proizvoda za styling slabi kosu

Feniranje, korištenje glačala za kosu, bojenje, izbjeljivanje, pretjerano četkanje i korištenje mnoštva proizvoda za styling može oštetiti kutikule kose (zaštitni omotač vlasi). Kad je jezgra vlasi izložena, kosa se lakše isušuje i postaje slaba. Iako to ne uzrokuje trajnu štetu za kosu, pretjerivanje s proizvodima i postupcima za oblikovanje frizura može do te mjere oštetiti kosu da je jedino rješenje ošišati je i pričekati da izrastu nove vlasi.

Gubitak kose zbog mehaničkih uzroka

Preintenzivno natezanje i povlačenje kose, što se događa kod upotrebe gumica i traka za kosu te nošenja pletenica, može oštetiti folikule vlasi i izazvati pucanje ili ispadanje kose. Ekstenzije i umeci za kosu također mogu dovesti do ispadanja kose jer svojom težinom opterećuju i natežu prirodnu kosu. Promjena frizure ili uklanjanje umetaka obično su dovoljni da riješe problem kod ovog oblika alopecije, no imajte na umu da dugotrajno čvrsto zatezanje kose, primjerice u konjski rep, s vremenom može dovesti do trajnog gubitka kose.


Hrana za kosu

Kako biste održali kosu sjajnom i zdravom, jedite losos i orahe (obiluju omega-3 masnim kiselinama), špinat i mrkvu (bogati su vitaminom A), brazilske orašćiće (sadrže selen) te kamenice i indijske oraščiće (bogati su cinkom koji pridonosi održavanju normalne kože, kose i noktiju). Sve te namirnice pomoći će u očuvanju zdravlja kose i vlasišta, baš kao i odgovarajući unos mliječnih proizvoda s malim udjelom masti, cjelovitih žitarica i povrća. 


Stroga dijeta slabi vlasi

Može li vas drastična dijeta stajati ljepote kose? U ekstremnim slučajevima - može. Kosi su potrebni proteini i željezo da bi ostala zdrava, ali i omega-3 masne kiseline, cink i vitamin A. Izrazito niskokalorične dijete često ne opskrbljuju organizam dovoljnom količinom nutrijenata te mogu izazvati prestanak rasta kose ili učiniti kosu slabom, beživotnom i bez sjaja. Dođe li do zaista velikog manjka nutrijenata u organizmu, kao što je često slučaj kod osoba s poremećajem hranjenja, kosa može početi ispadati.