Cink

Cink je jedan od 24 mikronutrijenata potreban za optimalno zdravlje jer je važan za funkciju više od 300 enzima i nekih hormona.

Cink je važan za metabolizam glukoze i lipida, ima ulogu u procesu dijeljenju stanica i doprinosi normalnoj sintezi DNA,  te normalnoj sintezi proteina, posebno keratina i kolagena.
Neke vrste namirnica kao što su meso, jaja, jetra, mahunarke te avokado i šumsko voće bogate su cinkom, dok su pušenje, kava i alkohol glavni su uzroci za njegovo smanjenje u organizmu. Stres, akutne traume te infekcije također mogu smanjiti razinu cinka u plazmi. Pravi deficit cinka nije čest, a može se javiti kod sportaša, vegetarijanaca/vegana te ljudi koji se pojačano znoje.
Dobro je poznata uloga cinka u održavanju zdravlja imunološkog sustava i zaštiti stanica od oksidativnog stresa.


Uloga cinka u zdravlju kože

Cink je snažan antioksidans koji doprinosi smanjenju utjecaja slobodnih radikala (djelovanje UV zračenja, vjetra, hrane…) na kožu.
Starenjem se usporava obnavljanje i regeneracija kože. Spoznaje o djelovanju cinka na usporavanje starenja kože tek se otkrivaju. Dok se mlada kože može obnoviti u svega nekoliko tjedana, starijoj koži uvijek je potreban koji tjedan dulje. Koža sadrži čak 6% ukupne količine cinka u tijelu te je optimalan unos cinka nužan za zdravlje i ljepotu kože. Površinski dijelovi kože (stanice epidermisa) sadrže čak pet puta više cinka od donjih, dermalnih dijelova kože. 
Djelovanje cinka očituje se poticanjem stvaranja novih stanica kože.